sunnuntai 26. heinäkuuta 2015

Syömisestä

 Mitä syödä kun juoksee? Tätä mä pohdin juoksun alkuaikoina hyvinkin paljon. En tiedä vaikuttaako mun syömiset oikeasti mun juoksuun, enemmänkin miellän että se mitä syön vaikuttaa omaan mieleeni ja täten siihen miten juoksu kulkee.

Olen kokeillut juosta parin huonosti (pitsaa, leipää, herkkuja..)syödyn päivän jälkeen ja juoksu ei kulje.
Olen syönyt tietoisesti hyvin (kts lautasmalli) ja juoksu on kulkenut.

Aina, aina liikuntapäivänä tankkan Vettä vähän extraa. Päivittäin juon n.2-2.5l vettä mutta liikuntapäivänä pyrin tankkaamaan 2.5-3l. 


Mutta mitä siis syön?
Olin kuin kunnon ravintobloggaaja konsanaan ja näpsin kuvia ruoka-annoksistani pitkin viikkoa, tässä maistiaisia :

Aamu-/iltapalat
Alkupuuroa, lisänä vielä ruokalusikallinen siemeniä, raejuustoa ja omenahilloa.

Alkupuuroa tuoreilla mansikoilla

Tuoremehua, sämpylä metvurstilla ja palat koskenlaskijaa. Alkupuuroa mansikoilla ja raejuustolla.


Luonnonjogurttia jonka päälle heitin viime syksyn viimeiset vadelmat pakkasesta, 1 appelsiini ja siemenseosta puoli kouraa







Lounaat/päivälliset


Kasviksia, raejuustoa, nuudeleita ja pari palaa makkaraa 


Paistettuja sieniä ja sipulia, salaattia, raejuustoa, ranskalaisia ja pala jauhelihapihviä

Aamupäivän perunamuusin lopuista rieskaa, porkkanaraastetta, kermaviiliä ja raejuustoa.




Välipalat
Leipäjuustoa, luonnonjogurttia ,siemenseos.


Omenamehua, luonnonjogurttia mansikoilla 


Mango-appelsiini smoothie


Näin kesällä ei tule tehtyä kahta lämmintä ruokaa päivässä joten siksi päivälliset ja lounaat on samassa.

Ruoka ei ole mulle koskaan ollut ongelma, onneksi. Vaikka olenkin ylipainoinen niin ylipainoni ei ole kertynyt roskaruoasta tai muista suolaisista herkuista. Pääasiassa olen lihottanut itseni karkeilla, pullilla, kakuilla ja muilla makeilla herkuilla. Niinpä mulle tällä hetkellä hankalinta on pysyä erossa ylimääräisestä sokerista (Oi suklaa kuinka kaipaankaan sinua!)

Kovasti on ollut opettelemista siinä ettei rivi suklaata pilaa koko "dieettiä". Minulla on takaraivossani ihan typerä, typerä ajatus joka huutelee korvaan kuinka ei ole järkeä lähteä lenkille kun söit herkkuja, no ihan hyvin voit vetää koko levyn kun söit jo palan, pilalle tän päivän ruokailut meni kuitenkin!
Yritän opetella siihen että herkut ei ole mikään palkinto tai pahe. Ne on jotain jota voin syödä kohtuudella tuntematta siitä huonoa omaatuntoa. Pyrin löytämään kohtuuden mutta tällä hetkellä matka sinne kohtuuteen tarkoittaa sokerikoukusta eroonpääsyä. Ja täytyy kyllä kehaista, 3viikkoa takana ja tummaa suklaata on syötynä vain kolme palaa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti